понеділок, 14 вересня 2020 р.

Українські прислів’я та приказки про знання, навчання




Прислів’я, приказки на літеру В
Вік живи — вік учись.
Вчення в щасті красить, а в нещасті тішить.
Вченому світ, а невченому тьма.

Прислів’я, приказки на літеру Г
Гарно того вчити, хто хоче все знати.
Голова без розуму, як ліхтарня без свічки.
Голова не на те, щоб тільки кашкет носить!
Грамоти вчиться — завжди пригодиться.
Грамотний — видющий і на все тямущий.

Прислів’я, приказки на літеру Д
Дарма, що малий, а й старого навчить!
Догана мудрого більше стоїть, як похвала дурного.



Прислів’я, приказки на літеру З
За одного вченого дають десять невчених.
За одного грамотного сім неграмотних дають.
Знає, на чім світ стоїть!
Знання робить життя красним.

Прислів’я, приказки на літеру К
Книга вчить, як на світі жить.
Кожна голова має свій розум.
Кожна пригода — до мудрості дорога.

Прислів’я, приказки на літеру М
Мудра голова не дбає на лихі слова.
Мудрій голові досить два слова!
Мудрий не все каже, що знає, а дурень не все знає, що каже.
Мудрим ніхто не вродився, а навчився.



Прислів’я, приказки на літеру Н
На те й голова, щоб у ній розум був.
Навчай інших — і сам навчишся.
Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.
Науки ні вода не затопить, ні огонь не спалить.
Не бажай синові багатства, а бажай розуму!
Не краса красить, а розум.
Не лінися рано вставати та змолоду більше знати!
Не на користь книжку читать, коли вершки лише хапать.
Не перо пише, а розум.

Прислів’я, приказки на літеру П
Перемагай труднощі розумом, а небезпеку — досвідом!
Пташка красна своїм пір’ям, а людина — своїм знанням.

Прислів’я, приказки на літеру У
У сусіда ума не позичиш.
Усякому на старість розуму прибавиться.
Учений іде, а неук слідом спотикається.
Учись змолоду — пригодиться на старість!
Учись — на старість буде як нахідка!



Прислів’я, приказки на літеру Р
Розумний батько сина спитати не соромиться.
Розумний всякому дає лад.
Розумну річ приємно й слухать.
Розум — скарб людини.

Прислів’я, приказки на літеру С
Сила без голови шаліє, а розум без сили мліє.
Сила та розум — краса людини.
Сила уму уступає!
Скільки голів, стільки й умів!

Прислів’я, приказки на літеру Х
Хто вчиться змолоду, не зазнає на старість голоду.
Хто добре учиться, той буде й добре робить.
Хто знання має, той мур зламає.
Хто людей питає, той і розум має.
Хто хоче багато знати, тому треба мало спати.
Чого Івась не навчиться, того й Іван не буде знати.



Прислів’я, приказки на літеру Ш
Щастя без розуму — торбина дірява.
Що в молодості навчишся, то на старість як знайдеш.
Щоб часом дарма не блудить, чужого розуму питайся.

Прислів’я, приказки на літеру Я
Як голова сивіє, то чоловік мудріє.
Яка головонька, така й розмовонька!
Які літа — такий і розум!

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Прислів’я та приказки про рідний край

Матеріал взято з сайту <a href="https://mamabook.com.ua">mamabook.com.ua</a>

Немає коментарів:

Дописати коментар